48. „Lustro i inne opowieści”

Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją książki autorstwa Lucyny Mijas pod tytułem „Lustro i inne opowieści”, która jest zbiorem krótkich opowiadań. 



Muszę przyznać, że jest to naprawdę dobrze wydana książka, w twardej oprawie z ładną okładką. Na jej 136 stronach mieści się aż 11 opowiadań! Możemy w nich zobaczyć życie z perspektywy przeróżnych osób i zwierząt - przykładowo: myszy, pszczoły, zapatrzonej w siebie księżniczki i spersonalizowanego smutku. Ja bardzo lubię opowiadania, chociaż raczej preferuję dłuższe, jednak w tym przypadku zestawienie kilkunastu kilkustronicowych opowiadań ma głębszy sens, a mianowicie ukazanie, że każdy poszukuje swojej drogi życia. 

Jak sprawić by szara codzienność nabrała sensu? Każdy z naszych bohaterów w jakiś sposób próbuje sobie odpowiedzieć na to pytanie. Każdy z nich próbuje jakoś okiełznać rzeczywistość, a my możemy przyglądać się jak oni to robią, wyciągać własne wnioski i zastanowić się nad sobą.  



Jest to lekka lektura, do przeczytania w maksymalnie dwie godziny, więc myślę, że warto poświęcić chwilę na zapoznanie się z tymi opowiadaniami, ponieważ wymuszają one zastanowienie się trochę nad naszym własnym życiem i tym, czego od niego pragniemy. 

Za egzemplarz do recenzji serdecznie dziękuję wydawnictwu Novae res. :)

Komentarze

  1. być może, kiedyś znajdę dla nich chwilę.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię opowiadania, dlatego dopiszę sobie ten tytuł do swojej listy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie zaciekawiłaś tą propozycją. Będę miała ją na uwadze :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka antologia może być ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej książce, ale myślę że jest warta uwagi :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem wielką fanka opowiadań, ale jeśli tematyka jest tak bardzo codzienna, tak bardzo dotycząca nas wszystkich, wtedy stają się kuszące. Myślę, że przeczytam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O książce nie słyszałam, ale mnie zaciekawiła :D Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie opowiadania. Może kiedyś zajrzę

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o tej książce a wydaje się faja. Moze być nam po drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Krótka, więc może kiedyś się skuszę, chociaż rzadko sięgam po zbiory opowiadań :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam chyba ze dwa w domu i jakoś tak omijam, nie wiem dlaczego ;) Lustro wydaje się ciekawe więc może sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że dość często goszczą u Ciebie zbiory opowiadań. Ja wolę jednak dłuższe formy ;).

    OdpowiedzUsuń
  13. Cóż za fantastyczni bohaterowie! :) Bardzo chętnie przeczytam te opowiadania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

65. „Przesilenie”