25. „Początek”



Witam! Dan Brown jest zdecydowanie jednym z moich ulubionych autorów, więc niezmiernie się ucieszyłam, że niedawno wyszła 5 cześć serii, której głównym bohaterem jest profesor Robert Langdon. Całą serię śledziłam z zapartym tchem - tak niesamowite jest jak bohater punkt po punkcie rozwiązuje wszystkie zagadki, jeszcze na terenach pięknych, zabytkowych miast. Jeśli ktoś się waha, czy zacząć swoją przygodę w pisarzem od 5 tomu, to mogę spokojnie odpowiedzieć, że nie jest to zły pomysł. Ja sama wszystkie części, lata temu, czytałam w rożnej kolejności, w zależności od tego, które akurat były w bibliotece, do której aktualnie wtedy chodziłam i nie miało to żadnego wpływu na mój odbiór treści, ponieważ każda z części jest osobną historią, którą łączą wspólne elementy, jak na przykład główny bohater, zabytkowe miasta, rozwiązywanie zagadek w celu dojścia do jakiejś powszechnie nieznanej tajemnicy.

Ta część książki szczególnie jest dla mnie piękna pod względem opisów miast, ponieważ przenosimy się do malowniczej Hiszpanii, w której byłam już kilka razy i niektóre miejsca opisane w książce już widziałam, co pozwoliło mi wrócić wspomnieniami do tamtych chwil i pewnie lepiej wczuć się w akcję powieści. Nie jestem fanką czytania opisów, jednak opisy miejsc, budynków i dzieł sztuki, tam występujących, są tam tak malownicze i plastyczne, że pochłania się je z największą przyjemnością. Już one same są powodem, dla którego warto zajrzeć do tej książki, a przecież tych powodów jest dużo więcej ;).



Jest to historia o profesorze Langdonie - specjaliście w dziedzinie ikonologii religijnej i symboli. Na zaproszenie swojego byłego studenta - mistrza informatyki, który został miliarderem dzięki swoim odkryciom - przyjechał do pięknej Hiszpanii, do muzeum, gdzie ma dojść do ukazania odkrycia, które ma zmienić cały świat. Chwilę przed ujawnieniem tej wiadomości dzieje się coś nieprzewidzianego i profesor razem z dyrektorką muzeum muszą uciekać, by wyjaśnić co tak naprawdę miało mieć miejsce w tym budynku. 


Narracja jest trzecioosobowa i kilka razy przenosi się, pokazując nam perspektywę różnych bohaterów, co dodaje nam spójności i ułatwia poukładanie sobie w głowie wszystkich elementów tej historii.

Autor ma bardzo lekkie pióro. Może się wydawać, że tematyka religijna, zawarta w tej książce może być ciężka w odbiorze, a wcale nie jest. Wszystko jest napisane tak prosto i przyjemnie, że przez książkę się płynie, a nie ją czyta :). 

Jestem szczerze zafascynowana procesem rozwiązywania zagadek, które napotykają profesora i przez całą książkę z niecierpliwością czekałam, aż wszystkie elementy tej układanki dopasują się do siebie w jasną całość. Myślę, że to są właśnie emocje, które powinna wywoływać dobra powieść. Serdecznie polecam ją każdemu, bo nie wyobrażam sobie, że jest osoba, której nie wciągnie ta powieść. Ja poświęciłam na jej czytanie każdy wolny moment. 

Komentarze

  1. Nie znam jeszcze książek tego autora, ale chciałabym niedługo to zmienić. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo dobrego słyszałam o twórczości tego autora, ale jeszcze nie miałam okazji zapoznać się żadną z jego książek. Czy to się zmieni? Nie wiem. Ale z pewnością będę miała je na uwadze przy kolejnym zamówieniu :) A recenzja bardzo ciekawa!
    Pozdrawiam,
    Od książki strony

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo zaciekawiona tą książką i to od dłuższego czasu. Niestety nie mam na nią obecnie alni pieniędzy ani miejsca ani czasu, więc muszę sobie ją chwilowo odpuścić.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam przeczytaną Kod Leonarda DaVinci i Anioły i Demony. Po resztę nie sięgnełąm, jednak te dwie mi się podobały :)

    Pozdrawiam
    https://zksiazkanakanapie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam bardzo ciekawa Twojej opinii. Osobiście 5 tom serii był dla mnie drogą przez mękę. Widzę,że masz odmienne wrażenia. Super. Wcześniejszymi częściami zachwycałam się, niestety "Początek" nie miał w sobie dla mnie nic odkrywczego, co gorsza nie czułam, że przeżywam przygodę czytając tę książkę. Może następnym razem będzie lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie książki tego autora nie przekonują :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja przygoda z autorem jeszcze przede mną :)
    Pozdrawiam Justyna z http://wszystkococzytam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Fanka na całego! Niektórzy narzekają, że się powtarza, ale jak ktoś lubi takie cośie, to mu to nie przeszkadza :D Osobiście póki co jestem z autorem na zapoznawczym wieczorku :D Zapraszam do siebie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka dobra,natomiast nie aż tak jak Anioły i demony.Powiem szczerze,że nie wiem dlaczego,ale czegoś mi w niej zabrakło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham tego typu ksiazki:) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na razie nie mam w planach tej książki, ale jeśli kiedyś przypadkiem na nią natrafię, to dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mogę się przekonać do książek autora. Może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dużo słyszałam o autorze. Jestem ciekawa, czy mi też spodoba się jego twórczość. Może również dołączy do ulubionych jak u ciebie?
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziś u mnie opinia na temat tej książki. Niestety choć autor ma ciekawe tezy strasznie się wynudziłam w trakcie czytania ( 2 tygodnie ją męczyłam)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę odświeżyć sobie książki tego Autora, bo zawsze mi się podobały:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszałam nigdy ani o autorze ani o książce, ale chętnie ją przeczytam, bo zapowiada się świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Niezbyt lubię narrację trzecioosobową, jednak sama tematyka wydaje się ciekawa :)

    Pozdrawiam,
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedyś może spróbuję, bo miałam styczność z autorem, ale nam nie wyszło :D

    https://kolorowazuzita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę w końcu poznać jego twórczość.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeden z moich ukochanych autorów. Czekam aż wyjdzie ilustrowane wydanie by pasowało do reszty :)
    Pozdrawiam Cię cieplutko w tym świątecznym nastroju 💖
    Daria
    https://papierowalowczyni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Przeczytałam wiele ksiażek Dana Browna i lubie je. Mam teeż zwykłe i te ilustrowane. Dziękuję za tą recenzję. Ja książkę też czytałam i polecam serdecznie!!! i Zapraszam do siebie... Pozdrawiam http://ukatji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

74. „Inny wariant życia”

28. „Sztuka obsługi penisa”

75. „Pozamiatane”