30. Repetytorium „Teraz matura”


To będzie taka trochę nietypowa recenzja, ale jak pewnie odkryliście już w poprzedniej, to jestem w trakcie zdawania matury i jedynym moim towarzyszem przez cały maj, jak na razie, była właśnie ta książka, więc chciałabym ją przedstawić. W tym roku już nikomu się raczej nie przyda na maturę, ale może pomoże przyszłorocznym maturzystom, a także osobom, które po prostu potrzebują sobie jakieś zagadnienia powtórzyć. Jest to repetytorium, dzięki któremu zdałam ustną maturę i to bardzo dobrze, więc myślę, że jest warte polecenia. 

Jest to repetytorium „Teraz matura”, wydawnictwa Nowa Era. Ja mam akurat wersję rozszerzoną, ponieważ zdawałam rozszerzenie z polskiego na maturze, ale książka zawiera i podstawę, i rozszerzenie, więc myślę, że jest idealna dla każdego. Cena podstawy a rozszerzenia, które zawiera tę podstawę, różni się o kilka złotych, więc myślę, że zawsze lepiej mieć rozszerzoną książkę, dodatkowa wiedza nigdy przecież nie zaszkodzi. Jest to dość drogie repetytorium, widziałam tańsze, ale przeglądając zawartość uważam, że to rzeczywiście ma wiadomości przedstawione w najbardziej przystępny sposób. 

Książka zawiera szczegółowy opis każdej z epok, a także motywów, sztuki i filozofii, które w tym czasie obowiązywały. Oczywiście są również podane teksty i lektury, które w tej epoce powstały i są one przedstawione w dość ciekawy sposób. Zazwyczaj przy każdym motywie literackim, mamy dzieło, do którego możemy się odwołać w tym temacie. Lektury, te obowiązkowe i nieobowiązkowe, są rozwinięte szerzej, co najmniej na kilka stron i streszczone, niekiedy nawet scena po scenie, co w niektórych wypadkach wystarczyło mi i nie musiałam dodatkowo czytać streszczeń, a przed taką powtórką maturalną, kiedy jest do przejrzenia milion tekstów, to taka skondensowana wiedza, jest czymś niezwykle przydatnym, a w tym repetytorium mamy mnóstwo utworów właśnie tak dobrze przedstawionych, co sprawia, że możemy praktycznie przygotowywać się z jednej książki. 

Poza epokami, możemy się oczywiście dowiedzieć również jak przygotować się do pisania rozprawki, czy odpowiedzi ustnej. Książka zawiera również mnóstwo stron poświęconych językowi, a jest to zazwyczaj na maturze ustnej dość trudne zagadnienie, więc myślę, że warto skorzystać z opisanych tam niezwykle szczegółowo zagadnień językowych. 

Podsumowując, polecam naprawdę szczerze! Jeżeli znalazłby się ktoś, kto chce kupić to repetytorium, a cena sklepowa go odstrasza, to mam moje wydanie, które chętnie sprzedam, żeby posłużyło też komuś innemu, więc w razie czego zapraszam do kontaktu. ;)



Komentarze

  1. Matura... Jakie te czasy wydają mi się odległe. Mam nadzieję, że wszystko poszło Ci świetnie. PozdrPozdr :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tej serii za moich czasów nie było akurat :) Ale ogólnie nigdy nie przepadałam za Nową Erą :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że maturę mam już dawno za sobą! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te stare dzieje...Nawet nie wiem, czego teraz na maturze się wymaga :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

74. „Inny wariant życia”

28. „Sztuka obsługi penisa”

75. „Pozamiatane”