33. „Król kier”


„Król kier” autorstwa Aleksandry Polak, to pierwszy tom serii „circus lumos”. Książka ta jest z gatunku fantastyki młodzieżowej, a jest to coś z czym nie miałam do czynienia pewnie od gimnazjum, czyli już dość sporo lat.. jednak pochlebna recenzja, którą przeczytałam, zachęciła mnie do zapoznania się z tą pozycją bliżej.

Schemat jest podobny jak w większości książek tego typu, czyli nastolatka, przystojny chłopak, który skrywa jakąś mroczną tajemnicę, walka dobra ze złem, trochę magii. Nic odkrywczego, więc jeżeli ktoś szuka rzeczywiście świeżego podejścia do tematu, to się rozczaruje. Główna bohaterka jakoś nie stała się moją ulubioną postacią i osobą, której kibicowałam. Była nudna i wszystko to, co wokół niej się działo również takie było. Za to postać Hadriana, czyli chłopaka pełnego tajemnic, który pracuje w dość magicznej trupie cyrkowej, już mnie zainteresowała i była dużo ciekawiej rozwinięta. Dla mnie największym rozczarowaniem była sama akcja książki, ponieważ przez większość były ukazane rozterki uczuciowe Alicji, a najciekawsze paranormalne wydarzenia miały miejsce dopiero pod koniec książki. 

Język książki jest do bólu prosty, co sprawia, że jest to lekka i nieskomplikowana pozycja, do przeczytania w kilka godzin, dlatego ją wybrałam i aż tak bardzo nie żałuję jej przeczytania, jednak myślę, że w tym gatunku można odnaleźć dużo lepszych książek. Słyszałam dużo opinii, że druga część jest lepsza, więc chętnie się o tym przekonam i dam znać. Pozdrawiam. ;)

Komentarze

  1. Ja jeszcze nie czytałam tej książki i na razie nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja sobie ją odpuszczę, bo słyszałam o tej książce praktycznie same negatywy :) Ale okładka jest ładna, nie powiem :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Recenzje różnych osób chętnie czytam, bo nie sposób przeczytać wszystko, by polecać innym:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dosyć pospolity motyw jak na ksiazke ;) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio fantastyka zaczęła mnie coraz bardziej wciągać, więc i chętnie sięgnę po tą pozycję.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka, której nie planuję póki co czytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moją opinię znasz :) Nie do końca mnie zadowoliła. Też słyszałam że druga część będzie lepsza. Oby!

    OdpowiedzUsuń
  8. O tej książce czytałam już różne opinie. Myślę, że kiedyś pewnie dam jej szansę. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”