34. „Perłowa dama”


„Perłowa dama” autorstwa Aleksandry Polak, to druga cześć serii circus lumos. Recenzja pierwszego tomu była w poprzednim wpisie i nie była ona raczej pozytywna, jednak postanowiłam dać szansę tej pozycji i myślę, że dobrze zrobiłam. „Król kier” mógł być słaby, ponieważ był to debiut literacki autorki, jednak w drugiej części widać, że zdecydowanie podszkoliła swój warsztat. 

Historia Alicji, Hadriana i magicznej trupy cyrkowej nabrała tempa, w stosunku do pierwszego tomu, w którym za dużo się nie działo. Tutaj mamy do czynienia z mnóstwem akcji, która jest oczywiście przepełniona magią. Z ciekawością podążałam za wydarzeniami w życiu Alicji, która trafiła do mrocznego Hadesu, a jedynym jej sprzymierzeńcem okazał się bohater, który miał być jej wrogiem. Okazało się, że nawet w najmroczniejszych osobach można znaleźć cząstkę dobra. Zachwyciły mnie również opisy występów cyrkowych i to, że mogłam bliżej poznać wszystkie magiczne postacie, które okazały się fascynujące i naprawdę udało mi sie z nimi zżyć. Ciężko także nie wspomnieć o okładce, którą uważam za przepiękną! 

Jestem szczerze zdziwiona, że poziom tej książki jest aż tak wysoki, odbiegający od pierwszej części. Zapoznanie się z tą pozycją zajęło mi kilka godzin. Historia wciąga i czyta się ją z zapartym tchem, aż żałuję, że nie ma na razie kolejnej części. Szczerze polecam zapoznanie się z tą serią, przynajmniej dla „Perłowej damy”.

Komentarze

  1. Świetnie, że Ci się podoba kochana, ale to nie moje klimaty. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Różne opinie słyszałam i na razie sobie odpuszczę, ale może kiedyś ta seria wpadnie mi w ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zaczynałam tej serii, właśnie z powodu kiepskich opinii na temat pierwszego tomu :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej serii, ale to raczej nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W tych książkach właśnie to jest najlepsze - potrafią wciągnąć nas, że tracimy w ogóle jakiekolwiek poczucie czasu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszej części nie czytałam, ale mam na nią ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Również jestem zachwycona tym tomem. To niesamowite jak autorka rozbudowała ten świat. Dla mnie ten tom był fenomenalny

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę koniecznie przeczytać te serię :D

    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam pierwszą część i nie wiem czy spodobała mi się na tyle, żebym sięgała po kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam, przyjrzę się uważniej książce i autorce.

    OdpowiedzUsuń
  11. W takim razie jestem bardzo ciekawa tej książki. Pierwsza część bardzo mnie zawiodła. Dobrze, że druga tak odbiega poziomem. Liczę więc na dobrą lekturę, pomimo wcześniejszych obaw. Niedługo się za nią zabieram.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam ochoty zaczynać jakiejkolwiek serii, także ...

    OdpowiedzUsuń
  13. Może być całkiem ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To muszę spróbować przeczytać i ja:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”