83. „#Sexedpl”

Witam! O książce „#sexedpl” było ostatnio bardzo głośno, więc postanowiłam ją przeczytać i zobaczyć czy mogę z niej dowiedzieć się czegoś, czego jeszcze nie wiedziałam. Dodatkowo do zakupu tej książki zachęciło mnie to, że zyski z jej sprzedaży są przekazywane na szczytne cele. 


Jest to książka autorstwa Anji Rubik, która przeprowadziła szereg szczegółowych rozmów z edukatorami, lekarzami i terapeutami, którzy prostym językiem wyjaśniają wszystkie zagadnienia związane z seksem, które każdy powinien znać.

Poruszone są w niej naprawdę ważne tematy jak antykoncepcja, dojrzewanie, choroby weneryczne, pierwsze wizyty u ginekologa i urologa, pierwszy seks, jak rozmawiać z rodzicami, a także przemoc seksualna i świadoma zgoda.


Książka ta jest podręcznikiem, którego brakowało, gdy ja byłam nastolatką, a nie było to dawno. Z tego co wiem, edukacja seksualna w naszym kraju nadal kuleje, także szczególnie polecam tę pozycję nastolatkom. I oczywiście rodzicom, którzy chcą się nauczyć jak rozmawiać  z dziećmi i je edukować w tej sferze. 

Jest to naprawdę lekko napisana książka z świetnymi ilustracjami, w której znajduje się ogrom wiedzy. Myślałam, że niczego się z niej nie dowiem, a dowiedziałam się sporo rzeczy! 

Komentarze

  1. Jeśli będę miała okazję to zajrzę, chociaż zazwyczaj jestem sceptycznie nastawiona do tego typu książek celebrytów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę że to może być jedyna książka CELEBRYTKI i GWIAZDY która ma cokolwiek do przekazania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem jednak chyba nie dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że takie książki są ważne, ale moim zdaniem nic nie zastąpi np dobrego kontaktu z rodzicami i pewnych rozmów odbytych właśnie z nimi. A co do książki to raczej nie sięgnę, bo nie sądzę, żeby coś nowego wniosła do mojego życia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że powstają takie książki. Co prawda jakoś bardzo mnie nie kusi, ale kiedyś może po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że takie książki powstają tylko czy tak naprawdę nastolatki z nich skorzystają czy raczej sięgną po różne informacje zawarte w internecie (nie zawsze dobre)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na późne popołudnie wydaje się w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze, że powstają takie książki. Choć ta, jak piszesz, jest popularna, dotąd o niej nie słyszałam. To jednak nie pozycja dla mnie, ale dla mojej młodszej kuzynki tak.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lektura nie dla mnie, ale być może nastolatkom się spodoba ;)
    Serdecznie pozdrawiam.
    https://nacpana-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jako mamie 2 dziewczynek taka książka na pewno przyda się w przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  11. Najpierw wszyscy się śmiali z Anji Rubik o tę jej całą akcję, a teraz wszyscy chwalą jej książkę. Nie mówię tu konkretnie o TObie oczywiście tylko o tych mediach społecznościowych i "osobistościach, które dużo mówią, a mało wiedzą". Bardzo się cieszę, że Anji udało się wybić ze swoją pozycją. Naprawdę warto sexedpl przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z chęcią się w nią zaopatrzę. Zachęciłaś mnie.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

65. „Przesilenie”