85. „Masz 30 nieprzeczytanych wiadomości”

„Masz 30 nieprzeczytanych wiadomości” to drugi zbiór opowiadań, którego autorem jest Leszek Posłuszny. Ja bardzo lubię krótkie formy literackie, więc z ogromną przyjemnością zabrałam się za czytanie tej książki. 


Autor na niespełna 300 stronach umieścił 30 krótkich opowiadań, w których posługuje się przede wszystkim groteską, alegorią i ironią. Bohaterami większości opowiadań są ludzie, jednak zdarzają się również takie, w których występują zwierzęta takie jak żuk, mrówka czy pająk i uosobione przedmioty jak kij baseballowy i wpółotwarta prezerwatywa. 

Język, którym posługuje się autor jest lekki, barwny i bardzo przyjemny w czytaniu. W swoich opowiadaniach wykazał się on ogromną wyobraźnią i poczuciem humoru, a także byciem bardzo dobrym obserwatorem w przeróżnych życiowych sytuacjach. Każde opowiadanie po dłuższej refleksji możemy odnieść w jakiś sposób do naszego życia i to jest dla mnie najbardziej wartościowe w tej pozycji. 

Oczywiście, nigdy nie ma tak, że wszystkie opowiadania przypadają mi do gustu, jednak w tym zbiorze zdecydowana większość przykuła moją uwagę i pozwoliła spędzić miłe chwile. Szczególnie spodobały mi się dwa opowiadania:„Kubuś Puchatek jest niepoczytalny” i „Naga amazonka”. 


Bardzo polecam zapoznanie się z tym dziełem. Ja na pewno będę poszukiwać drugiej książki tego autora, ponieważ jego styl bardzo mi odpowiada, a za możliwość przeczytania tej książki dziękuję wydawnictwu Psychoskok.  

Komentarze

  1. Przekonałam się do zbiorów opowiadań, także ten również wezmę pod uwagę.

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli o mnie chodzi, to raczej wolę dłuższą formę wypowiedzi, ale być może kiedyś się skuszę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Interesujący tytuł. Może się na tę książkę skuszę w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Opowiadania lubię i myślę, że ta pozycja może mi się spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie będę musiała przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka jest strasznie klimatyczna. :)


    Zapraszam do siebie na nowy post > https://hiddenxguns.blogspot.com/2018/12/trzy-powody-dla-ktorych-warto-zakupic.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za bardzo za opowiadaniami, ale ostatnio coraz bardziej się do nich przekonuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie pamiętam kiedy ostatni raz czytałam opowiadania...w sumie lubię tą formę literacką...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawie się zapowiada, chociaż krótkie opowiadania czytałam bardzo dawno, ale myślę, że czasem tzw "powrót do korzeni" może okazać się dobrym pomysłem :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Mimo wszystko zbiory opowiadań to raczej nie moja bajka :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio wpadło w moje ręce kilka pozycji z opowiadaniami. Jedne podobają się bardziej, inne mniej. Jednak wolę pełne powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wolę powieści, ale może i opowiadania przeczytam. Bardzo ciekawie się one zapowiadają.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię opowiadania, a o tym słyszę pierwszy raz w życiu. :) Z przyjemnością sięgnę. Jak dla mnie to, że zbiór jest zróżnicowany i odbiera się niektóre opowiadania lepiej, a inne gorzej, sprawia też, że rośnie prawdopodobieństwo, że każdy znajdzie w takim zbiorze coś dla siebie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Koniecznie muszę rozejrzeć się za tą pozycją...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”