244. „To jest bardzo polskie”

Cześć! Początek nowego roku skłonił mnie w końcu do założenia książkowego Instagrama, więc bardzo Was na niego zapraszam - @ambiwalentnaa.

Dzisiaj przychodzę z bardzo pozytywnym zaskoczeniem, a jest nim książka "To jest bardzo polskie", którą napisał Dave z kanału na youtubie o nazwie "Dave z Ameryki".

Dave w wieku 5 lat wyprowadził się z rodzicami z Polski do Ameryki, gdzie wychowywał się z Polonią, ale również z Amerykanami. To połączenie kultur sprawiło, że od dzieciństwa interesowało go, czym obie kultury się różnią. Będąc dorosłym mężczyzną zebrał swoje wszystkie przemyślenia w tę książkę. Możemy prześledzić w niej całe jego życie, na podstawie którego Dave pokazuje nam różnice między krajami, kulturami, ale także pokazuje nam jak Polska zmieniła się na przestrzeni ostatnich 30 lat i przedstawia trafne spostrzeżenia na temat tego, co jest charakterystyczne dla Polaków, a czego często nawet nie zauważamy, mieszkając w Polsce na stałe. Bardzo zaciekawiło mnie też to, jak Amerykanie postrzegają Polaków.

Dave kojarzył mi się z śmieszkowania na youtubie i nie spodziewałam się, że dostanę tak głęboką książkę, którą odczuwam jako bardzo dla niego osobistą i intymną. Zaskoczyło mnie to naprawdę pozytywnie. Dużo spostrzeżeń było bardzo trafnych w mojej ocenie, a były one ubrane w takie słowa, że często parskałam pod nosem śmiechem. Czytało mi się tę książkę lekko i bardzo przyjemnie, mimo że trafiło się kilka dość trudnych tematów, jak przykre przyzwyczajania dorosłych Polaków w Stanach z czasów komunizmu, jakim jest np. bicie dzieci.

Jedyne co mi przeszkadzało, to sporo błędów, jakie znalazłam. Literówki, spacje w niewłaściwych miejscach albo zjedzone końcówki.

Polecam, nie tylko dla poznania różnic, ale także, aby spojrzeć na Amerykę trochę inaczej niż przez pryzmat "American dream". Każdy kraj ma swoje wady i zalety i Dave świetnie to ukazuje w tej pozycji.

Komentarze

  1. Pierwszy raz czytam o tej książce, ale wydaje się bardzo ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami warto zmienić perspektywę. Ciekawa książka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że mogłaby mnie zainteresować ta książka;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno książka pozwoli spojrzeć na niektóre rzeczy z innej perspektywy, ale martwią mnie te literówki.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

65. „Przesilenie”