247. „Ponad sobą”

Dzisiaj książka kierowana do młodzieży. "Ponad sobą" autorstwa Karoliny Krzyżaniak.

Na 140 stronach poznajemy poprzez narrację pierwszoosobową Avery. Jest ona nastolatką. Z pozoru idealną w każdym calu. W jej głowie jednak kłębi się dużo trudnych myśli. Ciągle zastanawia się i analizuje swoje życie, w którym się męczy i stale udaje kogoś, kim nie jest. Zdaje sobie sprawę, że ma zaburzenia odżywienia, ale nic z tym nie robi. Próbuje odnaleźć siebie, jednak czy jej się to uda?

Książka podobała mi się, do ostatnich dwóch stron. Myślę, że takie pokazanie zaburzeń odżywiania i stanów depresyjnych z perspektywy osoby chorej może okazać się wartościowe dla młodzieży, tylko szkoda, że nie zostało to doprowadzone do końca. Najważniejsze wątki nie mają swojego finału, zamiast tego wydarza się coś, co kompletnie mi tutaj nie pasowało. Cała historia zakończyła się zdecydowanie za szybko. Książka powinna mieć jeszcze z 50 stron, żeby pozamykać wszystkie wątki w naturalny sposób. Czuję się rozczarowana, bo naprawdę spodziewałam się praktycznie do samego końca, że moja opinia będzie lepsza. Teraz nie wiem, co mam myśleć. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Novae Res

Komentarze

  1. Szkoda, że najważniejsze wątki nie mają finału. Wielka szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka porusza ważny temat, dlatego tym bardziej szkoda, że nie jest ona dopracowana do samego końca. Dzięki za recenzje

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem do końca przekonana do tej książki i raczej nie będę się za nią rozglądać.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

74. „Inny wariant życia”

28. „Sztuka obsługi penisa”

75. „Pozamiatane”