117. „100 sposobów, które zniechęcą do samobójstwa”

Dzisiaj przychodzę do Was z książką autorstwa Mateusza Rychlickiego o tytule „100 sposobów, które zniechęcą do samobójstwa”. Za możliwość jej przeczytania bardzo dziękuję wydawnictwu Novae Res.


Jest to poradnik, który w stu punktach pokazuje nam, dlaczego warto żyć i jak to życie jest wartościowe, mimo że często nie jest dla nas łatwe. Pokazuje nam to jednak w taki bardzo nieoczywisty sposób. Autor analizuje przeróżne metody pozbawienia życia, dorzucając przy tym własne uwagi i doświadczenia.

Do tej pory, nie zdawałam sobie sprawy, jakim dużym problemem są samobójstwa. Okazuje się, że w Polsce dwa razy więcej osób ginie poprzez samodzielne odebranie sobie życia niż w wypadkach samochodowych, dlatego tym bardziej się cieszę, że książka ta porusza ten problem i uświadamia ludzi.

Autor tej książki ma zdiagnozowane mieszane zaburzenia osobowości, dystymię i nerwicę. Trzy razy próbował popełnić samobójstwo i cztery raz był w szpitalu psychiatrycznym. Myślę, że rady, które zawarł tutaj tym bardziej brzmią sensownie, gdy znamy jego historię i wiemy, że on, przy okazji ciężkich doświadczeń, musiał odkryć ten sens i piękno życia.


Książka porusza temat w sposób zadziwiająco lekki i z humorem. Na zaledwie 180 stronach możemy przeczytać naprawdę wiele mądrych i ciekawych przemyśleń. Ja uważam tę książkę za bardzo wartościową. Pozwoliła mi usiąść i zastanowić się trochę nad moim życiem.. i docenić to co mam! Myślę też, że jest dużo osób, które są na takim etapie, że ta książka może im po prostu pomóc. 

Komentarze

  1. Hm.. to może być dobra ksiażka, ale musze dłużej pomyśleć czy po nią sięgnę.
    W każdym razie dziękuję za pochwałę. Tylko naprowadz mnie, gdzie tu można też i Ciebie obserwować, bo szukam i szukam i nie ma?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U góry po lewej stronie są takie trzy kreski, trzeba w nie kliknąć i tam są obserwatorzy :)

      Usuń
  2. Myślę że lektura pomocna dla osób, które zetknęły się z tym problemem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie sądziłam, że można ten temat potraktować z humorem. Interesująca książka.

    OdpowiedzUsuń
  4. z racji zawodu, chętnie przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem szczerze, że przeszłabym obojętnie obok tej książki. Jednak po przeczytaniu Twojej recenzji już wiem że warto dać jej szansę, bo zainteresowała mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam już o tej książce, ale wówczas się nią nie zainteresowałam. Po Twojej recenzji zaczęłam się zastanawiać czy przypadkiem nie dać jej szansy.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmmm przyznam że książka zaintrygowała i mnie samym tytułem. A kiedy wiem również o doświadczeniach autora... to może być bardzo ciekawa lektura:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mnie zaintrygowałaś! Może być bardzo ciekawa, już sam tytuł przykuwa uwagę.
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię takich poradników, więc sama się nie skuszę na tę książkę. Ale to dobrze, że powstają takie pozycje, wielu osobom mogą pomóc...

    OdpowiedzUsuń
  10. Intrygujący tytuł.
    Problem samobójstw w Polsce jest ogromny. Jesteśmy na drugim miejscu w Europie pod względem samobójstw nieletnich. Bulwersuję mnie, że nic o tym się nie mówi. Nie ma akcji edukacyjnych, promowania kontaktów wsparcia. Nic.
    Co do książki – nie wiem czy się z nią zapoznam. Tematyka, która mnie interesuję, ale nie wiem czy akurat "100 sposobów, które zniechęcą do samobójstwa" jest czymś czego szukam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam mieszane odczucia. Dla ludzi zdrowych taka ksiązka może miec sens, ale czy jeśli powiem osobie z ciężka depresją, że warto żyć dla (wstaw cokolwiek), to będzie to miało dla niej jakiekolwiek znaczenie? gdyby to było takie proste, nie byłoby samobójstw.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow. Nie słyszałam o tej książce. Chyba z czystej ciekawości bym zobaczyła, co to tam autor napisał.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa jestem tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa książka dla osób które zetknęły się z tym problemem :)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

74. „Inny wariant życia”

28. „Sztuka obsługi penisa”

75. „Pozamiatane”