236. „Zbrodnia nie przystoi damie”

Pozostajemy nadal w klimacie literatury młodzieżowej. Tym razem sięgnęłam po pierwszy tom serii Zbrodnia Niezbyt Elegancka autorstwa Robin Stevens o tytule "Zbrodnia nie przystoi damie".

W szkole dla dziewcząt Deepdean uczennice Daisy Wells i Hazel Wong zakładają tajne towarzystwo detektywistyczne. Niestety, w ich szkole nie było poważnych spraw do rozwiązywania.. do momentu aż Hazel znalazła martwe ciało swojej nauczycielki panny Bell na sali gimnastycznej. Kiedy po kilku minutach wróciła na salę z Daisy ciała nie było! Przyjaciółki zatem zaczynają prowadzić śledztwo, próbując odnaleźć sprawcę morderstwa i zaginione ciało.

Myślę, że ten tom zapowiada naprawdę fajną serię kryminałów dla dzieci/młodzieży. Ten tom z pewnością jest fajny na początek z tym gatunkiem. Myślę, że nawet 10 latek może po tę książkę sięgnąć. 

Książkę poznajemy z perspektywy Hazel, której nie da się nie lubić. Z polubieniem Daisy miałam większe problemy, ponieważ strasznie się rządziła, jednak potrafiła też przeprosić, co młodemu czytelnikowi daje przykład jak zachowywać się w przyjaźni. ;) Tajemnica zawarta w tej książce jest naprawdę wciągająca i z dużym zaciekawieniem śledziłam jak dziewczyny ją rozwiązują.


Ja raczej nie kupię pozostałych tomów, bo to już jest seria dla kogoś zdecydowanie młodszego niż ja, ale na pewno będę polecać każdemu ciut młodszemu. ;)

Komentarze

  1. Dla nieco młodszych czytelników to rzeczywiście fajna propozycja lektury.

    OdpowiedzUsuń
  2. O tej serii dużo słyszałam, ale mnie do niej nie ciągnie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Za stara jestem na tę książkę, ale dobrze wiedzieć, że dla młodszych czytelników może być ciekawą lekturą ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”