31. „Arkusz poetycki”


„Arkusz poetycki” to debiutancki tomik poezji Weroniki Marii Szymańskiej, która w internecie występuje pod pseudonimem Billie Sparrow. Jest ona autorką kanału w serwisie YouTube, który z chęcią oglądam, więc gdy tylko dowiedziałam się, że wydaje książkę, to chętnie ją zakupiłam. 
Bardzo lubię czytać współczesną poezję, mam już kilka tomików na półce, a jednego recenzja nawet pojawiła się na blogu, więc z przyjemnością skonfrontowałam tę pozycję z pozostałymi przeczytanymi przeze mnie w tej dziedzinie.


Tomik ten jest podzielony na rozdziały: pokolenie, tożsamość, uniesienia, w(y)rażenia i marność. Każdy z tych tytułów odpowiada nastrojowi wierszy zawartych w danym rozdziale. Tomik ten różni się od poprzednich, które czytałam tym, że jest niezwykle mroczny, na co oprócz wierszy, wskazuje nam już sama szata graficzna, która jest przygotowana naprawdę z niezwykłą dbałością o szczegóły i bardzo przypadła mi do gustu. Książka jest świetnie wydana i zawiera piękne ilustracje, które tylko potęgują klimat wierszy. 

Co do samej twórczości, to wiersze są dosadne i proste w odbiorze. Opowiadają o otaczającej nas rzeczywistości. Jak to zazwyczaj bywa, były wiersze, które przemówiły do mnie bardziej, a także takie, które nie przemówiły. Raczej każdych z nich było po równo, co wskazuje, że raczej nie jest to mój ulubiony tomik, jednak widzę w nim duży potencjał. Myślę, że jest to dobry debiut, a kolejne pozycje będą tylko lepsze. Ja szczerze polecam zapoznanie się z tym tomikiem, bo jest rzeczywiście kilka wierszy, w które warto się zagłębić. ;)

Komentarze

  1. Po pierwsze przepiękne wydanie. Po drugie dawno już nie czytałam poezji, jakoś tak nie mam ostatnio nastroju, ale jak najdzie mnie ochota to będę pamiętać o tym tomiku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przekonałam się jeszcze do poezji, ale może niedługo dam jej szansę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dostałam ten arkusz, ale jeszcze do niego nie zajrzałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja i poezja nie chodzimy tą samą drogą. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem przeproszenia się z poezją. Może to dobry kierunek!

    OdpowiedzUsuń
  6. Poezja jakoś nieszczególnie do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. od czasu do czasu lubię poezję, piękna okładka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydanie piękne, ale z poezją to ja tak średnio ...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

65. „Przesilenie”