77. „Nic bardziej mylnego”

Jeśli nie znacie jeszcze kanału Radka Kotarskiego na Youtubie, to serdecznie zapraszam Was, do zapoznania się z nim, ponieważ naprawdę warto! Kanał nazywa się „Polimaty”. Radek jest również szefem wydawnictwa Altenberg, na stronie którego zakupiłam jego książkę o tytule „Nic bardziej mylnego”. 


W tej książce Radek obala 58 popularnych mitów, posiłkując się źródłami historycznymi i naukowymi. Podziwiam go już za samo to, jak dużo pracy musiał włożyć w szukanie informacji na te tematy, a mity, które obala są przeróżne i jestem pewna, że każdy dowie się czegoś nowego. Mnie zaskoczyło mnóstwo informacji! 

Niektóre z tematów, które poruszył to:

- Czy Kolumb odkrył Amerykę? 
- Czy Napoleon był niski? 
- Czy Jezus urodził się 25 grudnia? 
- Czy strzelanie palcami powoduje artretyzm? 
- Czy szczepionki powodują autyzm?


Czytając tę książkę, byłam zszokowana, że Radek obala mity, o których nie tylko zdarza się nam na co dzień błędnie mówić, ale także, że są one błędnie wpisywane na przykład w podręcznikach szkolnych! Dlatego myślę, że dla samej świadomości i informowania znajomych, warto tę książkę znać. Jest ona również po prostu fajnym zbiorem ciekawostek. Oczywiście, były tam poruszane również tematy, które kompletnie mnie nie interesowały, jednak przeważały te, które pozytywnie mnie zaskoczyły. 

Dodatkowo, książka jest naprawdę porządnie wydana. Twarda oprawa i piękne ilustracje, sprawiają, że chętnie podarowałabym ją komuś w prezencie. 


Co do języka, to książka jest napisana lekko i z ogromnym humorem, dzięki czemu nawet ciekawostki historyczne, które mogłyby być ciężkie w odbiorze, czyta się przyjemnie. Kupując tę książkę, fundujemy także 1 obiad dla Pajacyka, także tym bardziej polecam zakupić! ;) 

Komentarze

  1. Twarz znana z yt :) ale niestety nie mam ochoty na tę książkę :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię Radka, lubię ciekawostki, więc chętnie zapoznam się z ta książką ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Według mnie, interesujących ciekawostek nigdy za dużo. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Kanał znam, kilka razy zajrzałam. Fajnie jest czasem dowiedzieć się coś ciekawego i zaskakującego. Książkę może kiedyś przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z przyjemnością przeczytam, bo uwielbiam takie klimaty. To zdecydowanie coś dla mnie 😍💖

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja przyjaciółka to teraz czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oh, kiedyś nałogowo śledziłam jego kanał na youtubie :D Książki jeszcze nie miałam okazji czytać, ale z wielką chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chętnie się z nią zapoznać, by móc wiedzieć co nie jest mitem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mnie zaciekawiłaś. zajrzę i na kanał i, mam nadzieję, do książki :) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam właśnie ostatnio, że wydał rozszerzoną wersję swojej książki. Chętnie zobaczę ją w swojej biblioteczce ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie dla mnie ;) Zresztą mam aktualnie za dużo nawet do czytania :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Te wymienione przez Ciebie mity są tak oczywiste, że ich nawet obalać nie trzeba :D ale sam pomysł na książkę wydaje się ciekawy i chyba się za nią rozglądnę w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdyby nie to, że czytałam poprzednie wydanie, pewnie kupiłabym sobie "Nic bardziej mylnego". Może zresztą kiedyś kupię, bo kusi mnie ta piękna nowa oprawa, a sama książka jest przecież ciekawa i treściwa. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

74. „Inny wariant życia”

28. „Sztuka obsługi penisa”

75. „Pozamiatane”