230. „Enola Holmes. Sprawa zaginionego markiza”

Niedawno przeczytałam całą "Księgę wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa", którą uwielbiam, więc nie mogłam nie sięgnąć po historię osadzoną w tym samym świecie autorstwa Nancy Springer o młodszej siostrze Sherlocka i Mycrofta - Enoli. Oglądałam też film na Netflixie, który jest inspirowany tą historią, ale nie podobał mi się tak bardzo jak książka. Różnią się one bardzo pod względem poprowadzenia historii, ale to mi nie przeszkadzało tak bardzo, jak to, że Enola w filmie została o wiele gorzej przedstawiona niż w książce.




Ale wróćmy do tego, o czym właściwie ta pozycja jest. 14-letnią Enolę wychowuje mama, która w dniu jej urodzin znika, a do Enoli przyjeżdzają bracia, którzy chcą zmienić jej życie, wysyłając ją do szkoły, która ma ją wychować na prawdziwą damę. Dziewczyna postanawia uciec do Londynu, aby odszukać matkę, a przy okazji próbuje rozwiązać pewną kryminalną zagadkę.

Jest to książka kierowana do młodszego czytelnika i myślę, że na pewno takiemu się spodoba. Wszystkie zagadki są w zrozumiały i logiczny sposób rozwiązane, a Enola jest bardzo inteligentną bohaterką i wyzwoloną, jak na czasy, w których się wychowuje. Autorce udało się w ciekawy sposób zachęcić młodszego czytelnika do poznania realiów 19 wieku. Ja jestem bardzo na tak! Mam w domu jeszcze kolejne dwa tomy Enoli, więc możecie się niedługo ich spodziewać tutaj.

Komentarze

  1. Nie wiem komu mogłabym ją polecić ale okładka mi sie mega podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna książeczka. Będę o niej pamiętać na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię książki osadzone w XIX w. Co ciekawe, moja nastoletnia siostrzenica zaczyna interesować się tą epoką i zaczytywać w takich powieściach 😁

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam ją na początku października. Podobała mi się, choć jak piszesz jest kierowana do młodszych czytelników.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. dla fanów Sherlocka Holmesa coś idealnego. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam chęć na tę książkę po obejrzeniu filmu na jej podstawie ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”