248. „Pudełko z guzikami Gwendy”

"Pudełko z guzikami Gwendy", to chyba mniej popularna książka autorstwa Stephena Kinga, bo jakoś nie słyszałam o niej, dopóki nie zrobiłam głębszych poszukiwań książęk Kinga, których jeszcze nie czytałam. Książkę tę współtworzył Richard Chizmar.

Jak na Kinga jest to bardzo cieniutka pozycja, bardziej dłuższe opowiadanie - ma 175 stron. Akcja książki dzieje się w Castle Rock, w mieście, które można znać z wielu innych książek króla grozy, w 1984 roku. Gwendy ma 12 lat i bardzo przeszkadzają jej komentarze rówieśników odnośnie jej wagi. Postanawia codziennie wbiegać na "schody samobójców", prowadzące do wieży widokowej, jednej z atrakcji miasta. Pewnego dnia na szczycie wieży zaczepia ją pan w czarnym kapeluszu, który daje jej pudełko z guzikami. Od tamtej pory Gwendy musi wziąć odpowiedzialność za pudełko, które w rękach kogoś ze złymi zamiarami może zrobić naprawdę złe rzeczy.

Jest to przyjemna książka. Nie jest bardzo mroczna i groźna. Nie ma gwałtownych zwrotów akcji, a jednak ciekawi. Gdy poznajemy Gwendy jest małą dziewczynką, a na końcu dorosłą kobietą, możemy więc zobaczyć jej przemianę, a także to jak na jej życie wpłynęło pudełko z guzikami. W wieku 12 lat dostała pod opiekę coś, co może zniszczyć cały świat. Okazało się to naprawdę świetnym pomysłem na fabułę i trochę żałuję, że nie stworzono z tego grubej powieści, bo historia ta ma potencjał na coś dużo większego niż jest. Mimo to uważam, że jest to dobra lektura, chociaż na pewno nie wybitna. Taka książka, której można poświecić jeden wieczór i dobrze się bawić.

Komentarze

  1. Pamiętam, że historia tego pudełka mnie wciągnęła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią sięgnę, dawno nie czytałam nic Kinga

    OdpowiedzUsuń
  3. Twórczość tego autora jeszcze przede mną, ale myślę, że mogłabym zacząć właśnie od tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam szczerze, pierwszy raz o niej słyszę. Mam na oku na razie inne książki Kinga.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się obiecująco. To jedna z wielu książek Kinga, które czekają u mnie na swoją kolej. Mam nadzieję, że podobnie jak ty, spędzę przy niej miły wieczór :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

65. „Przesilenie”