252. „Tippi i ja”

„Tippi i ja” autorstwa Sarah Crossan, to historia Tippi i Grace, opowiedziana z perspektywy tej drugiej. Jest to książka wyjątkowa. Ze względu na wyjątkową formę, bo jest pisana wierszem, a także na niesamowite bohaterki. Bliźniaczki syjamskie, które chodzą o kulach, obejmując się w pasie. Złączone od pasa w dół. Poznajemy je, gdy musiały zaprzestać domowego nauczania i mając 16 lat, poszły do szkoły. 


Dowiadujemy się więcej o nich. O tym co typowe dla bliźniaków syjamskich. Co ich łączy, czym się różnią. Jak postrzegają ich ludzie. Co same o sobie myślą. Jak wyglądają ich relacje z rodziną i znajomymi ze szkoły. O czym marzą i czego się boją. 


Książka ta niesamowicie otwiera głowę. I wzrusza do łez. Niech nie odstrasza was wiersz, bo jest napisana przepięknie. Zrozumiale, a przy tym poetycko. Pozwala nam spojrzeć na życie z zupełnie innej perspektywy. Uczy zrozumienia. Jest wartościowa dla wszystkich, ale myślę, że dałabym ją szczególnie do przeczytania nastolatkom, żeby w przystępny sposób pomogła im uporządkować w głowie informacje o byciu „innym”, czyli wykluczonym, nieakceptowanym przez społeczeństwo.

Komentarze

  1. Przyznam, że czuję się zaciekawiona tym tytułem. Nie słyszałam o tej książce wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  2. O książce słyszałam i już mam ją zapisaną na mojej liście do przeczytania. Ciekawie o niej piszesz.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”