164. „Pacjentka”

Książka "Pacjentka", której autorem jest Alex Michaelides to jeden z najbardziej rozchwytywanych thrillerów psychologicznych tego roku! Zastanawiałam się długo nad zakupem i mojej decyzji pomogła biblioteka, w której tę pozycję wypatrzyłam. Nie mogłam się powstrzymać, wzięłam, przeczytałam i chętnie podzielę się z Wami moimi odczuciami względem niej.


Theo jest psychoterapeutą, który zainteresowany sprawą Alicii postanawia zacząć pracę w zakładzie psychiatrycznym, w którym ona się znajduje. Alicia zabiła męża strzałami z pistoletu, a później zamilkła. Przez lata nie wiadomo było, co się wtedy naprawdę wydarzyło. Theo postanawia pomóc Alicii, mimo że wszyscy uznali jej przypadek za beznadziejny. Czy uda mu się odkryć tajemnicę Alicii? 

„Alicia Berenson miała trzydzieści trzy lata, gdy zabiła męża.”


Narratorem powieści jest Theo, ale jego historia jest przeplatana z pamiętnikiem Alicii, który rzuca nam nieco inne światło na sprawę. Pozwala nam się zastanowić, czy w zbrodni, która się wydarzyła, nie uczestniczył ktoś jeszcze. Ja uwielbiam klimat odkrywania rzeczy po kawałku i zastanawiania się jak jakieś wydarzenia lub postacie się ze sobą łączą. Tutaj po kolei odkrywamy wydarzenia z życia Alicii, tworzymy jej głęboki psychologiczny portret i próbujemy dojść do tego, jak zakończenie mogło się okazać takie makabryczne. Cały czas się zastanawiałam. Cały czas miałam wątpliwości. Aż doszłam do końca, który wywrócił moje myślenie kompletnie do góry nogami. Takiego zwrotu akcji się nie spodziewałam. Finał przerósł moje wszelkie wyobrażenia. 

Jeśli ktoś z Was jeszcze jej nie czytał, to zmieńcie to koniecznie. Tajemniczy klimat, dreszczyk emocji w trakcie czytania i nagły zwrot akcji w końcówce sprawiają, że jest to pozycja naprawdę warta uwagi. Każdy, kto lubi trochę psychologicznego podejścia w książkach, na pewno będzie zadowolony. Ja uważam tę książkę za jedną z lepszych, które w tym roku czytałam. Polecam. ;)

Komentarze

  1. Jestem naprawdę bardzo ciekawa tej książki. Mam ją w planach i na pewno za jakiś czas po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że intryguje mnie ta książka. Może kiedyś się skuszę 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ją już na czytniku, więc niedługo będę czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka chodzi już ze mną bardzo długo, więc na pewno ją przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że jeszcze nie czytałam tej książki, ale jest o niej dość głośno.

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoja recenzja jest pozytywna, ale czytałam dość mieszane opinie o tej książki dlatego zamierzam ją przeczytać, ale podchodzę do niej z rezerwą.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiele już słyszałam o tej książce i mam zamiar ją przeczytać 😊
    Pozdrawiam
    subjektiv-buch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej nie planuję jej czytać :)

    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam, i mimo kilku minusów, bardzo mi się podobała :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam tę książkę w planach. Super, że jest taka dobra, to znaczy, że się nie zawiodę na niej ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam i bardzo mi się ta ksiązka podobała. Fakt, zwrot akcji na końcu jest ekstra :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

74. „Inny wariant życia”

28. „Sztuka obsługi penisa”

75. „Pozamiatane”