282. „Później”

"Później" to najnowsza książka Stephena Kinga, którą jestem dość mocno rozczarowana. Jako wieloletni fan twórczości autora przeczytałam większość jego książek, więc mam porównanie i tę książkę można potraktować jak takie przydługie opowiadanie. Gdyby ta książka była napisana normalną czcionką, bez wielkich odstępów między wersami, nie wyglądałaby z pewnością jak książka. 

Narratorem opowieści jest 22-letni Jamie. Opowiada nam historię, która przydarzyła mu się w dzieciństwie. Od małego widuje duchy zmarłych osób. Jego mama nalega, żeby nikomu o tym nie mówił, jednak przychodzi pora, w której będzie musiał wykorzystać swoje zdolności, aby wyjaśnić pewne zbrodnie.

Lubię długie, rozbudowane powieści Kinga, w których mam wiele różnych perspektyw tych samych wydarzeń, a przy okazji dostarczają wiele emocji. Ta nie ma żadnej z tych cech. Nie jest horrorem, chociaż w ostatnich latach nie nastawiam się już na grozę jego historii. Obyczajówka z wątkiem paranormalnym byłaby okej, gdyby wywoływała we mnie jakieś głębsze uczucia. Okazała się lekką książką, do przeczytania na jeden raz, o zbyt prostej fabule, która z pewnością nie utknie mi w pamięci na dłużej. Na plus jedynie humor Kinga i spora doza sarkazmu, który był taki w punkt. Pozytywna była też znajomość takiego współczesnego świata, która u 73 latka nie jest już taka oczywista. Muszę jeszcze wspomnieć o zakończeniu, które było.. dziwne. Mam wrażenie, jakby ostatnie kilka stron było tam niepotrzebne i na siłę wymyślone, co najbardziej zepsuło mi obraz tej książki.

Nie polecałabym jej osobie, która przeczytała wiele książek autora. Mogę polecić jedynie komuś, kto szuka lekkiej rozrywki na jeden wieczór, bez większych wymagań, bo nie jest to Król w najwyższej formie.

Komentarze

  1. Szkoda, że czujesz się rozczarowana tą książką. Ja jeszcze nie znam twórczości tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Recenzje tej książki są bardzo zróżnicowane. Czeka już na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że nie spełniła twoich oczekiwań, ale myślę, że mnie mogłaby się spodobać.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”