289. „Słowik”

"Słowik" autorstwa Kristin Hannah to poruszająca powieść o czasach wojennych.  

To opowieść o okupowanej przez Niemców Francji w czasie drugiej Wojny Światowej. Poznajemy dwie siostry - Vianne i Isabelle. Są zupełnie różne, mają niewyjaśnione sprawy i słaby kontakt. Możemy zobaczyć jak trudny czas wojny wpływa na ich relacje, a także jak każda z nich się zmienia.

"Słowik" to jednak nie tylko książka o siostrzanej relacji. To przede wszystkim lektura o odważnych kobietach. Kobietach, które musiały sobie radzić same, gdy mężczyźni szli na wojnę. O kobietach, które musiały dokonywać trudnych wyborów, by przeżyć. O tym, że każdy reaguje na wojnę inaczej i nie ma jednej właściwej drogi, którą powinno się podążać. 

Jest to książka, która bardzo mnie poruszyła. Nie umiałam się wkręcić w początek, ale później wciągnęła mnie tak mocno, że 500 stron przeczytałam na jeden raz. Były tam sceny, w których oburzałam się, jak można tak traktować drugiego człowieka. Wojnę znam jedynie z opowieści, a każda tego typu książka przybliża mi ten okrutny okres, sprawiając, że doceniam, w jakich czasach się urodziłam. "Słowik" to lektura obowiązkowa dla osób, które interesuje wojna z perspektywy wspaniałych, odważnych kobiet.

Komentarze

  1. Zachęciłaś mnie tym, że książka Cię poruszyła. Mam ją w swoich czytelniczych planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ją parę lat temu i zrobiła na mnie duże wrażenie.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”