288. „Trzynasta opowieść”

Tego przepięknego wydania prawdopodobnie nie muszę wam przedstawiać. Nawet jeśli nie wiecie o czym jest, to pewnie wiecie, że jest częścią serii butikowej Wydawnictwa Albatros, obok której nie da się przejść obojętnie. 

"Trzynasta opowieść" to jednak książka, która przykuwa nie tylko okładką, a także treścią, w której czai się tajemnica. Zagadką, którą rozwiązać ma młoda biografka Margaret. Wspomnienia pewnej poczytnej autorki u skraju życia, doprowadzają ją do posiadłości rodziny Angelfield, w której wychowały się bliźniaczki. Emmeline i Adeline. Dziewczynki inne niż wszystkie. Dziewczynki o rudych włosach i szmaragdowych oczach. Jakie skrywają tajemnice?

Jestem oczarowana klimatem tej książki. Jest mroczny, tajemniczy, trochę gotycki. Akcja toczy się powoli, ale to sprawiło, że zatopiłam się w niej całkowicie. Historia bliźniaczek ciekawi, czasami przeraża, często zasmuca, kiedy odnosi się ją do teraźniejszości. Koniec był troszkę ckliwy, ale zupełnie mi to nie przeszkadzało. Zwrot akcji, który się przy tej okazji pojawił zaskoczył mnie! Bo przecież powinnam się domyśleć! A nawet nie próbowałam tego zrobić, będąc tak pochłonięta opowieścią.

Uwielbiam lektury, przy których mogę zapomnieć o całym świecie i żyć tylko tym, co dzieje się w niej i "Trzynasta opowieść" właśnie taka jest. Trafia do TOP przeczytanych książek w tym roku!❤️

Komentarze

  1. Tę książkę od czasu jej premiery mam już na swojej liście do przeczytania.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę na półce w starszym wydaniu. Co prawda okładka tak nie zachwyca, jednak liczy się treść. Chcę na dniach zacząć czytać i przekonać się, czy przypadnie mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Monte książkę na swojej półce, ale jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję, że to książka dla mnie! Najpierw zakochałam się w okładce, ale jak przeczytałam opis, to też przepadłam! Teraz czekam na jakieś urodziny albo konkursy, żeby książkę zdobyć dla siebie ^_^

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”