407. „Lore”

„Lore” autorstwa Alexandry Bracken to fantastyczna powieść, która myślę, że jest skierowana do starszej młodzieży, ponieważ fabuła jest skomplikowana, a sama książka momentami jest dość brutalna.


Akcja książki dzieje się we współczesnym Nowym Jorku. W świecie, w którym greccy Bogowie żyją wśród nas. Zostali oni ukarani przez Zeusa i co siedem lat na tydzień stają się śmiertelni. Istnieją specjalne domy łowców, które polują na tych Bogów, aby przejąć ich siłę i władzę. Lore w dzieciństwie musiała uciekać i ukrywać się przed poszukującymi ją łowcami. Siedem lat później przeszłość do niej wraca za sprawą rannej Ateny, stojącej na progu jej domu.

Jest to książka trochę nie w moim stylu, dlatego zdziwiłam się, kiedy okazało się, że naprawdę przypadła mi do gustu. Musiałam prawie całą przeczytać w ciągu jednego dnia, a jest sporym grubaskiem i udało mi się to bez większych problemów, ponieważ akcja w niej jest bardzo angażująca i wciągająca. Książka ta spodoba się na pewno fanom mitologii! Bardzo podobało mi się tutaj przedstawienie starych Bogów. Szczególnie Ateny, która była świetnie wykreowana. Lore swoją walecznością również zrobiła na mnie wrażenie.

Z ogromnym zaciekawieniem śledziłam tę historię i sojusze, jakie na jej przestrzeni się zawierały. To lektura o zemście, poświeceniu, walce o przetrwanie i trochę o ratowaniu świata. Nie jest to książka bez wad. Początek mnie nie wciągnął. Zostajemy rzuceni na głęboką wodę, a dopiero gdzieś w połowie książki zaczynamy rozumieć, co tam się dzieje. Momentami była przewidywalna, szczególnie jej zakończenie. 

Uważam, że autorka w świetny sposób połączyła mitologię ze współczesnym światem. Jeśli lubicie takie klimaty, to polecam.😀

Komentarze

  1. Już czytając Twoją recenzję wiedziałam, kto z bliskich mi osób będzie idealnym adresatem dla tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie za bardzo przepadam za mitologią w książkach, więc raczej odpuszczę

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

65. „Przesilenie”