368. „Nevermoor. Przypadki Morrigan Crow”

„Nevermoor. Przypadki Morrigan Crow” to pierwszy tom dziecięcej serii fantastycznej "Nevermoor". Karolina z @Kulturalna_para zmusiła mnie, żebym w końcu przeczytała i nie żałuję! 🙈

Morrigan Crow jest przeklęta. Ma umrzeć w Wieczór Przesilenia, czyli w dniu swoich 11 urodzin. Jest samotna i najbardziej marzy o rodzinie i przyjaciołach, którzy będą ją akceptować taką jaka jest. Niestety, w miejscu gdzie żyje dzieci przeklęte obwiniane są o całe zło świata, więc delikatnie mówiąc, nie jest ona lubiana i to nawet wśród swoich najbliższych. Kilka godzin przed jej spodziewaną śmiercią ratuje ją Jupiter North, który zabiera ją do magicznego świata o nazwie Nevermoor i daje jej szansę wzięcia udziału w próbach, w których wygraną jest dostanie się do elitarnego Towarzystwa Wunderowego.

Jest to seria porównywana do Harry'ego Pottera, bo rzeczywiście ma kilka elementów, które ich łączą, ale autorka zupełnie inaczej wykorzystała te motywy i do magicznego świata, który stworzyła dołożyła od siebie jeszcze dużo więcej, dzięki czemu powstało coś naprawdę oryginalnego. Świat, którego nadal nie rozumiem i mam tysiące pytań, na które mam nadzieję, że odpowiedzą mi kolejne tomy. 😂 Generalnie, odkrywamy tutaj wszystko razem z Morrigan co ma swój urok, a momentami bardzo frustruje, bo nikt jej nic nie chce powiedzieć. 😂 

Bardzo dużo się dzieje w tej lekturze, a ja lubię jak akcja jest dynamiczna, a świat totalnie zwariowany. Polubiłam Morrigan, która nie jest wyidealizowaną bohaterką, tylko miłą i skromną dziewczynką, która powoli próbuje sobie znaleźć miejsce w zupełnie nowym dla niej świecie. 

Czytało mi się bardzo przyjemnie, a przez wiele zwrotów akcji wciągnęłam się na tyle, że nie potrafiłam odłożyć tej książki. Nie jestem zakochana, ale uważam to za naprawdę miło spędzony czas, a coś czuję, że z kolejnymi tomami zakochanie jeszcze może się pojawić. 😂❤️  

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”