377. „Tajemniczy ogród”

Nigdy nie pomyślałabym, że będę czytać klasykę dziecięcą i nigdy nie pomyślałabym, że będzie mi to sprawiać aż tak dużo radości! „Tajemniczy ogród” Frances Hodgson Burnett to kolejna pozycja w tym gatunku, którą jestem szczerze zauroczona.😍



Mary to samolubna, niesamodzielna i bardzo nieprzyjemna dziewczynka. I bardzo samotna. Po śmierci rodziców przeprowadziła się z Indii do Anglii do wiecznie nieobecnego w swoim wielkim do
mu wuja Archibalda. Dziewczynka dowiaduje się o istnieniu Tajemniczego Ogrodu, który 10 lat wcześniej został zamknięty i za wszelką cenę pragnie odnaleźć do niego wejście. Okazuje się, że ogród nie jest jedyną tajemnicą. Mary czasami słyszy w domu cichy płacz..


Bardzo polubiłam Mary. W trakcie książki przeszła sporą przemianę charakteru, ale została w niej niezależność i zadziorność, która wielokrotnie mnie rozbawiła. Sama historia jest dość prosta, ale tak ciepła i przyjemna, że podczas czytania cały czas gościł uśmiech na moich ustach. Rozpoczęłam już czytanie „Małej księżniczki” tej autorki i już nie mogę się doczekać aż poznam całą tę historię.❤️ 


Oczywiście, jeszcze ogromny plus za piękne ilustrowane wydanie Wydawnictwa MG ❤️

________________

Czytasz klasykę dziecięcą? 😀❤️

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”