379. „Las zna twoje imię”

"Las zna twoje imię" to opowieść, która rozpoczyna się w 1927 roku, gdy dwie bliźniaczki - Alma i Estrella mają 11 lat, a ich babcia popełnia samobójstwo, skacząc z klifu. Jedna z sióstr posiada magię rozmawiania ze zmarłymi i poprzez nią babcia przekazała im informację, że tylko jedna z nich dożyje piętnastych urodzin.

Bardzo chciałam zakochać się w tej książce. Ma ona wszystkie cechy, które mogły sprawić, że będzie to mój ulubieniec. Jest wielka i stara posiadłość, klątwa, magia, tajemnice i mrok, a jednak czegoś mi zabrakło. Początek, gdy bliźniaczki były małe, był idealny. Był mroczny, z tajemniczym lasem, magią i siostrami, które sobie wszystkiego zazdroszczą. Zapowiadało się to na książkę pełną zawiści i zemsty, czym szczerze się zachwyciłam, jednak dalej historia poszła w zupełnie inną stronę. Zamiast magii, pojawił się wątek wojenny, który uczynił tę książkę bardziej rzeczywistą i gdzieś zniknął ten baśniowy klimat.


Najważniejsza w tej książce jest kobieca siła. Główną bohaterkę ciężko polubić, ale łatwo podziwiać jej determinację w tym, aby radzić sobie w świecie zdominowanym przez mężczyzn. Ten wątek bardzo mi się podobał, jednak mam wrażenie, że mężczyźni są tutaj przedstawieni aż za bardzo źle, co mocno raziło mnie w oczy, bo naprawdę WSZYSCY mężczyźni byli tam okropnymi ludźmi. Jeden, który był w miarę pozytywną postacią, był złodziejem i oszustem. 😂


Liczyłam na trochę więcej magii i mroku, a w środku książki mi tego zabrakło. Za to końcówka była naprawdę mocna. Generalnie, polecam bardzo. Jest to naprawdę świetna książka! Trochę rozminęła się z moimi oczekiwaniami, ale one były bardzo wygórowane. Bardzo chętnie sięgnę po książkę "Córy Ziemi" tej autorki, która jest jeszcze wyżej oceniana.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

65. „Przesilenie”