381. „Dywan z wkładką”

"Dywan z wkładką" to komedia kryminalna autorstwa Marty Kisiel. Miałam już do czynienia z autorką podczas czytania jej książki dla dzieci "Małe Licho i tajemnica Niebożątka", która urzekła mnie humorem, dlatego bardzo chciałam sprawdzić, jak pani Kisiel radzi sobie w komedii. Muszę przyznać, że radzi sobie tak dobrze, że najchętniej od razu przeczytałabym drugi tom, bo okazuje się, że "Dywan z wkładką" jest dopiero pierwszym tomem o przygodach Tereski Trawnej i jej rodziny!

Tereska Trawna to choleryczka, która denerwuje się na zawołanie, największa na świecie wielbicielka kasztanków i głowa rodziny, składającej się z jej męża Andrzejka, córki Zoji, syna Maciejki, teściowej Miry i najważniejszej, suczki Pindzi. Przeprowadzają się do nowego domu, gdzie podczas joggingu Tereska z teściową odkrywają w lesie trupa w dywanie. W ich buraczkowym dywanie, który do tej pory stał spokojnie w garażu. Głównym podejrzanym morderstwa stał się Andrzejek, więc Tereska i Mira rozpoczynają własne śledztwo, aby oczyścić mężczyznę z zarzutów. Przy okazji zapoznają się ze swoimi nowymi sąsiadami.

Powiem Wam, że dawno się tak dobrze nie bawiłam podczas czytania, mimo tego, że przypadkowo kupiłam okropne wydanie kieszonkowe tej książki, z którego ciężko mi się korzystało. Historia jednak tak bardzo mi się podobała, że przemęczyłam się z wydaniem, którego dobrze nie umiałam utrzymać w rękach, a to już coś znaczy. "Dywan z wkładką" okazał się książką, przy której zdarzyło mi się zaśmiać na głos, czyli spełnił wszystkie moje oczekiwania, co do komedii. Szczerze pokochałam całą rodzinkę Trawnych i mocno im kibicowałam w śledztwie. Domyśliłam się wcześniej, kto jest zbrodniarzem, ale ani trochę nie odebrało mi to dobrej zabawy. Zaopatrzcie się w dużą ilość kasztanków i sięgnijcie koniecznie po tę pozycję, jeśli szukacie naprawdę dobrej rozrywki!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”