386. „Roland”

„Roland” to pierwszy tom ośmioczęściowego cyklu „Mroczna Wieża” autorstwa Stephena Kinga. To seria, którą autor uważa za swoje opus magnum. Za najbardziej znaczącą w jego karierze.


Mamy tutaj postapokaliptyczny świat w takim pustynnym, surowym klimacie. Ostatni rewolwerowiec Roland wędruje śladem człowieka w Czerni, aby powierzył mu on tajemnicę Mrocznej Wieży. Miejsca, które jest przecięciem Czasu.

„Rolanda” po raz pierwszy czytałam cztery lata temu i do tej pory nie kontynuowałam tej serii. Musiałam go przeczytać ponownie, ponieważ nie zapamiętałam z niego kompletnie nic. Zastanawiałam się, dlaczego tak się stało i po przeczytaniu go drugi raz, już to wiem. Bo to bardzo trudna dla mnie książka! 😂 To jest takie fantasy, które ma bardzo wysoki próg wejścia. Przynajmniej ja to tak odczułam, ale jestem też osobą, która raczej unika takiej mocnej fantastyki w stylu całej twórczości Tolkiena. Mam problem w odnalezieniu się w takich historiach, a w „Rolandzie” jesteśmy wrzuceni do świata, o którym nie wiemy nic, a w trakcie czytania też nie dowiadujemy się za wiele. Nie wiemy dlaczego ten świat tak wygląda, jak funkcjonuje i o co tak właściwie chodzi. Przez całą książkę się zastanawiałam po co on goni tego typa w czerni.😂 Z pewnością nie można jej oceniać pojedynczo, tylko dopiero całą serię, bo King prawdopodobnie najchętniej zmieściłby cały cykl w jednym grubym tomie, a „Roland” to byłby dopiero wstęp.😂 Sama książka jest napisana świetnie i kocham styl Kinga, ale tutaj musiałam się baaaardzo skupić, żeby jak najwięcej zapamiętać i nawet nie wiem, czy zapamiętałam istotne informacje.😂 Muszę sięgnąć szybko po drugi tom, żeby po raz drugi nie zapomnieć o co chodziło. Trzymajcie kciuki! Bardzo mnie bawią moje nieudolne starania z tą książką.😂 Zachęcam wszystkich, żeby czytali ze mną tę serię, bo mam dziwne wrażenie, że będzie mi trzeba tłumaczyć, co tam się dzieje!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”