392. „Osobliwy dom pani Peregrine”

"Osobliwy dom pani Peregrine" Ransoma Riggsa to pierwszy tom serii "Pani Peregrine". Jest to seria kierowana do młodzieży, ale ja nie dałabym jej tej młodszej młodzieży, bo jest tam kilka elementów, które mogą przerazić.

W tej książce Jacob po śmierci swojego dziadka podąża śladem starych zdjęć i opowieści z dzieciństwa, co doprowadza go do samotnej wyspy u wybrzeża Walli i starego sierocińca, który ucierpiał w wyniku bombardowania podczas Drugiej Wojny Światowej. Żeby za dużo nie zdradzać, powiem tylko, że dalej czeka was magiczny świat, znajdujący się w pętli czasu, który jest pełen osobliwych postaci i potworów, które grasują tuż za rogiem.

Niesamowita historia z genialnym klimatem. Kilka lat temu oglądałam świetną ekranizację w reżyserii Tima Burtona i choć teraz za dużo z niej nie pamiętam, to pozostał we mnie właśnie ten klimat, który był idealnie odwzorowany. Znakomitą atmosferę stwarzają też fotografie, znajdujące się w środku. W wydaniu, które czytałam, były też zdjęcia z filmu.

Widziałam, że ludzie narzekają, że początek jest zbyt wolny - ja tego nawet nie zauważyłam. Płynęłam przez tę historię, zatapiając się w niej z każdą stroną coraz mocniej. Czytałam i nie potrafiłam jej odłożyć nawet na chwilę! Niektóre zwroty akcji były do przewidzenia, ale mam też trochę większe doświadczenie w takich książkach niż młodszy czytelnik. Jestem zachwycona pomysłem na magiczny świat, który jest trochę mroczny, ale niezwykle oryginalny. Książka pokazuje nam piękno miłości i przyjaźni. Jacob jest też wspaniałym przykładem osoby, która poszukuje siebie, swojej własnej drogi. Musicie koniecznie dowiedzieć się, jaką drogą zdecydował się podążyć!

Nie mogę się doczekać drugiego tomu, po który mam zamiar sięgnąć niedługo.❤️

Komentarze

  1. Byłam tą książką bardzo rozczarowana :/ Uważam, że tylko pierwsza połowa trzyma klimat i poziom, później wszystko zaczyna się rozjeżdżać :(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”