309. „Dziwne losy Jane Eyre”

 „Dziwne losy Jane Eyre” to klasyk, którego to piękne wydanie przedstawione na zdjęciu będzie miało premierę 30.06 za sprawą Wydawnictwa MG.


Jane poznajemy jako małą dziewczynkę i dorastamy wraz z nią. Życie nie szczędziło jej zmartwień i trudności. Gdy osiągnęła dorosłość zaczęła pracę jako nauczycielka w domu pana Rochestera i to daje jej szansę na poznanie zupełnie innego życia, niż miała do tej pory.


Jest to historia napisana pięknym językiem. Kwiecistym i bardzo malowniczym. Część przesłuchałam w audiobooku i w wykonaniu Magdaleny Cieleckiej brzmiało to jeszcze idealniej niż podczas czytania. Niektóre aspekty książki nie zestarzały się dobrze, jednak większość jest nadal uniwersalna i ponadczasowa, szczególnie te związane z relacjami międzyludzkimi. Samotność pośród ludzi, cierpienie, tęsknota, to emocje, które współcześni ludzie znają równie dobrze, jak Jane. 


Jane Eyre to bohaterka, która wyprzedza lata, w których żyje. Ma odważne poglądy, które potrafi wyrazić na głos. Jej historia daje nadzieję, że mimo przeżytych cierpień jest jeszcze szansa w życiu na coś dobrego. Powieść jest dość wolna, nie ma zbyt wiele akcji, co niektórym pewnie może przeszkadzać, a mi pozwoliła rozkoszować się językiem, którym jest napisana. Nie czytałam wiele klasyków, więc nie mam dużego porównania, ale to jest właśnie taki klasyk, którego oczekiwałam, kiedy zaczynałam tę lekturę. Pragnę teraz więcej klasyków w tym pięknym wydaniu. ❤️ 


A jaki jest twój ulubiony klasyk?

Komentarze

  1. Muszę przyznać, że czytam bardzo mało klasyków, nad czym mocno ubolewam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę książkę! Jedna z moich ulubionych! Ale to wydanie raczej mnie nie kusi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”