274. „Z miłości? To współczuję. Opowieści z Omanu ”

„Z miłości? To współczuję. Opowieści z Omanu” to reportaż Agaty Romaniuk, wchodzący w skład serii reporterskiej Wydawnictwa Poznańskiego.

Autorka pokazuje nam jak zmienił się Oman przez 50 lat panowania Sułtana Kabusa ibn Sa’ida. Poprzez historie kilku kobiet pochodzących z różnych warstw społecznych poznajemy współczesny Oman, w którym m.in. działaczy na rzecz praw człowieka zamyka się w więzieniu, kobiety zszywają przerwane błony dziewicze, seks przedmałżeński jest karany więzieniem, a gwałty małżeńskie są na porządku dziennym. Obowiązuje też kontrakt ślubny, w którym można zapisać np. ile mąż ma zapłacić żonie za każde urodzone dziecko.

Przed przeczytaniem tej książki nie wiedziałam o Omanie nic. Miałam tylko jakieś swoje wyobrażenia, które tutaj zweryfikowałam. Bardzo zaciekawiły mnie tamtejsze realia, a szczególnie, jak kobiety żyją tam teraz. Książka wywołała we mnie morze emocji. Różnice kulturowe są momentami tak duże, że aż ciężko mi pojąć jak we współczesnym świecie mogą dziać się takie rzeczy. Historie są brutalne, smutne i przerażające. Takie, o których ciężko zapomnieć. Tak trudne tematy autorka ujęła w naprawdę przystępnej do czytania formie. Książkę spokojnie można pochłonąć w jeden dzień. Nie będzie to miła przeprawa, ale warta poznania.

Komentarze

  1. Czytając twoja recenzję dochodzę do wniosku, że to ciekawa książka. Możliwe, że po nią sięgnę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrym reportażem nigdy nie pogardzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. To był pierwszy reportaż jaki w zyciu przeczytałam i szczerze mówiąc jakos specjalnie mnie nie porwał, ale mam ochotę na kolejne książki z tego gatunku. Uroczy piesek na zdjęciu. :)
    Pozdrawiam :)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”