312. „Śmierć na Nilu”

"Śmierć na Nilu" to książka, w której detektyw Herkules Poirot wybiera się na wakacje do Egiptu. Nie może jednak odpocząć, ponieważ przypadkowo wkracza w sam środek historii kryminalnej. Podczas rejsu poznaje parę nowożeńców. Bogatą i wyróżniającą się urodą Linnet i jej męża Simona. Są oni prześladowani przez byłą narzeczoną Simona, która jednocześnie jest byłą przyjaciółką Linnet. Para ucieka przed nią w rejs po Nilu, jednak ona i tam ich znajduje..

Oczywiście, oprócz nich i pana detektywa, na statku znajduje się również wiele innych osób powiązanych z Linnet. I każdy z nich może okazać się sprawcą zbrodni, która się wydarzyła. Liczba podejrzanych ogranicza się do osób znajdujących się na statku. Herkules Poirot próbuje wywnioskować, jak naprawdę wyglądał tamten wieczór, kto zabił i dlaczego. Ja od pierwszej strony próbowałam zapamiętywać wszystkie cechy i możliwe motywy różnych osób. W trakcie czytania przeszło mi przez myśl takie rozwiązywanie, jakie było naprawdę, jednak było również tysiąc innych opcji, które brałam pod uwagę. Działo się tam dużo rzeczy, a ja byłam maksymalnie zaangażowana w odkrywanie tej tajemnicy. Koniec końców dokładnie takiego zakończenia bym nie wymyśliła, a to na naprawdę duży plus. Ta książka była dla mnie świetną rozrywką, niezwykle lekką w czytaniu i bardzo błyskotliwą. Jest dobrą lekturą na lato! Polecam mocno. ;)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”