320. „Tajemnicza historia w Styles”

"Tajemnicza historia w Styles" to książka Christie z tych genialnych!

To pierwsza książka z całego cyklu o detektywie Poirot i jego przyjacielu kapitanie  Hastingsie. Ostatnio czytałam "Kurtynę", która jest ostatnią częścią i jej akcja również dzieje się w Styles. I teraz mogę powiedzieć, że obie książki dziejące się w tym miasteczku, to jedne z moich ulubionych książek autorki.

W tej książce detektyw Poirot ze swoim przyjacielem rozwiązują zagadkę morderstwa pani Inglethorp. Została otruta i umierała w pokoju, który był z każdej strony zaryglowany od środka. Ostatnim  wypowiedzianym przez nią słowem było imię niedawno poślubionego męża, a w kominku odnaleziono kawałek spalonego testamentu. Podejrzenia spadają na każdego z członków rodziny, a w szczególności na 20 lat młodszego męża..

Jest to tak zawiła książka, że nie byłam w stanie odgadnąć w niej kompletnie nic. Każdy był podejrzany. 😂 Każdy robił rzeczy, które wydawały się dziwne. Kluczyłam po omacku, nie potrafiąc połączyć ze sobą żadnych faktów. Nie potrafiłam nawet oddzielić co jest faktem, a co kłamstwami. Naprawdę bardzo się zaangażowałam w tę lekturę i świetnie się przy niej bawiłam. Polecam bardzo ❤️ Jest idealna na pierwszy kontakt z autorką.

Komentarze

  1. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, więc zgodnie z Twoją sugestią, zacznę od tego tytułu. ��

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

28. „Sztuka obsługi penisa”

107. „Związki - instrukcja obsługi”

46. „Złodziejka opowieści”